Välkommen till skåneföreningens hemsida!

Vi är en ideell förening med cirka 500 medlemmar. Vi brinner för att stödja personer med migrän och annan svår huvudvärk samt deras anhöriga, sjukvårdspersonal och andra intresserade. Vi vill att alla med huvudvärk ska leva ett så bra liv som möjligt. En stor del av vårt arbete innebär att sprida information, kunskap, ge råd, stöd och påverka beslutsfattare samt att vi erbjuder en mötesplats för samtal, gemenskap, erfarenhetsutbyte och inspiration.

ÅRSMÖTE 2019 blir den 2 mars.

Huvudvärksföreningen Skåne arrangerar

föreläsning med neurolog Ulf Frejvall

FULLBOKAT!

Ulf kommer att föreläsa för oss igen i början av 2019.

Vill du veta mer om vad som händer i ditt huvud och vad du kan göra för att må bättre? Vill du veta mer om den nya migränmedicinen, Botox samt andra behandlingar?

Begränsat antal platser. Anmälan till anmalan.skane@huvudvarksforbundet.se.

Se kalendern för mer information.

Vi har sedan årets början förärats med många nya medlemmar, både med huvudvärksdiagnoser och supportar. Alla är ni lika viktiga och gör det möjligt för oss att göra skillnad för alla med svår huvudvärk. Ni är hjärtligt välkomna, vi hoppas att vårt varierade utbud av medlemsaktiviteter passar er alla.

Fortsätt sprida ordet om att vi finns, nämn oss i olika sammanhang så kan fortsätta växa.

Följ oss på Instagram och Facebook

Instagram: huvudvarkSkane
Facebook: Huvudvärksföreningen Skåne

AKTUELLT

FAMILJEMEDLEMSKAP

Du vet väl att det går att ansluta familjemedlemmar boendes på samma adress till ditt medlemskap för bara 50 kr? En myra gör ingen myrstack, Ju fler medlemmar vi blir, dessto högre blir vår röst. Tillsammans är vi starkare och kan göra skillnad! Familjemedlemskap är ett effektivt och enkelt sätt för oss att nå ut till fler, hjälp oss sprida ordet om att vi finns! Ditt stöd betyder mycket!

Många människor lever med svår huvudvärk. Över 2 miljoner får spänningshuvudvärk någon gång varje vecka och omkring 1,3 miljoner svenskar har migrän. Utöver det tillkommer alla de personer som har Hortons huvudvärk, trigeminusneuralgi, Arnold Chiari eller annan svår huvudvärk. Med din hjälp kan vi arbeta för att förbättra livet och stödja de personer som har problem med huvudvärk.

Vi stödjer forskningen genom att bidra med pengar till stipendiat för forskning inom området svåra huvudvärkssjukdomar genom Svenska Huvudvärkssällskapet.

Vi vill hjälpa dig att hitta rätt i djungeln av alla behandlingar som erbjuds? Vad är det egentligen som fungerar, och vad fungerar inte? Vad och vem kan jag lita på? Varför känns det som mitt fel att jag har så mycket huvudvärk? Varför får jag inte tillräcklig hjälp? Hur ska jag få min omgivning att förstå? Ingen verkar tro på mig ordentligt.

Besök huvudvarksskolan.info för mer information.

Yogamottagningen och Per Söder kommer till Skåne, se kalendern för mer information.

Nu har vi ett konto på Instagram; huvudvarkskane. Vi ses där!

Styrelsen önskar alla medlemmar, supportrar och vänner en riktigt  god jul och gott nytt år!

Nöjda deltagare på första Huvudvärksskolan den 17-19 september 2017.

Det finns fler manliga deltagare, men bakom kameran. En deltagare sitter på Island!
Tack Monicha Norén och Migränkliniken i Värnamo för ett fint samarbete.

I dag den 15 september blev föreningens ordförande samt Monicha från Migränkliniken i Värnamo intervjuade av svt Helsinborg inför starten av huvudvärksskolan på söndag.

För att se inslaget i sin helhet klicka här!

Mer information finner du här: www.huvudvarksskolan.info

Vi har bytt namn, Migränföreningen i Skåne är nu Huvudvärksföreningen Skåne.

Ny mejladress är skane@huvudvarksforbundet.se. Vi brinner fortfarande för att göra livet för oss med svår huvudvärk lite mer drägligt, välkommen nya som gamla medlemmar!

Har du önskemål på någon aktivitet är du välkommen att kontakta oss på skane@huvudvarksforbundet.se eller vår Facebooksida.

Läkartidningen skriver om migrän som en anledning till den ökade sjukfrånvaron, och vikten av ökad kunskap om migränsjukdomar. Heja säger vi!

Läs artikeln här!

På gång i Sveriges huvudvärksföreningar

Till Huvudvärksförbundets webbplats »

Kalendarium