Välkommen till Huvudvärksföreningen Sörmland

Huvudvärksföreningen Sörmland är en länsförening inom Huvudvärksförbundet, som vill stödja initiativ som hjälper människor med migrän, Hortons huvudvärk eller annan svår huvudvärk. Vi vill också bedriva studie- och informationsverksamhet om dessa huvudvärkar. Vi vill också verka för att minska den isolering som ofta drabbar människor med svår huvudvärk samt medverka till att få bort fördomar om våra huvudvärkar.

AKTUELLT

Välkommen på digitalt medlemsmöte den 24 mars

Efter ett mycket omtyckt första medlemsmöte där bland annat huvudvärksexperten Monicha Norén berättade om varför vi har huvudvärk och vad vi kan göra själva, är det dags för årets andra medlemsmöte.

Mötet kommer hållas digitalt via Teams den 24/3 2021 kl 18:00. Du anmäler dig genom att öppna, fylla i och skicka bifogad länk senast den 19/3. https://forms.gle/CnapmywaqLw2Y8fX7

Finns det någon i din närhet som också lider av huvudvärk som vill gå med i föreningen? Mejla Sormland@huvudvarksforbudet.se. Alla är välkommna!

Huvudvärksföreningen Sörmland är äntligen igång igen!

Vi vet att vi behövs för att vi alla behöver information, stöd och någon att vända oss till med frågor. Våra medlemmar har många års erfarenhet och kunskap om hur det är att leva med huvudvärk. Detta måsta vi hjälpas åt med att sprida.

Vår förening har även en annan viktig funktion. Vi ska driva våra medlemmars frågor vidare via Huvudvärksförbundet till bla Socialstyrelsen. Våra regionala frågor ska vi driva mot Region Sörmland tillsammans med de andra funktionshinderföreningarna.

Vi måste hjälpas åt med att tillsammans hitta verktyg genom bättre kunskap för att få ett bättre liv med huvudvärk. Vi kommer använda oss av Google Meet nu i dessa tider, och redan i januari kommer inbjudan till ett första gemensamt möte.

Har ni önskemål om innehåll så får ni jättegärna höra av er, se kontaktinformation nedan.  Du har säkert frågor du vill ha svar på. Ställ dessa!

Föreningen håller just nu på att planera för vårens aktiviteter. Vi kommer ha gemensamma sammankomster men även dela upp oss i områden: Spänningshuvudvärk, migrän och Hortons.

Vi kommer berätta mer om upplägget på första mötet i januari. Hoppas ni har möjlighet att vara med då. Instruktioner om hur ni använder Google Meet kommer följa med i inbjudan.

Helge Andersson
0765558238, sormland@huvudvarksförbundet.se

Vänliga hälsningar,

Styrelsen genom ordförande Helge Andersson